Bijlage 1: Ontwerp 1e begrotingswijziging huidig jaar Meerinzicht
1e Begrotingswijziging
Terug naar navigatie - Bijlage 1: Ontwerp 1e begrotingswijziging huidig jaar Meerinzicht - 1e BegrotingswijzigingMeerinzicht - financiƫle rapportage 1e Bestuursrapportage 2025 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programma Bedrijfsvoering |
Verdeelsleutel |
||||||||||||||
Ermelo |
34,97% |
-274 |
-602 |
-460 |
-460 |
-461 |
|||||||||
Harderwijk |
39,39% |
-311 |
-674 |
-518 |
-518 |
-517 |
|||||||||
Zeewolde |
25,64% |
-200 |
-438 |
-338 |
-338 |
-338 |
|||||||||
Totaal Bedrijfsvoering |
100% |
-785 |
-1.714 |
-1.316 |
-1.316 |
-1.316 |
|||||||||
Programma Domein Sociaal |
Verdeelsleutel |
-449 |
-894 |
-777 |
-777 |
-777 |
|||||||||
Ermelo |
25,71% |
-116 |
-230 |
-200 |
-200 |
-200 |
|||||||||
Harderwijk |
57,26% |
-257 |
-512 |
-445 |
-445 |
-445 |
|||||||||
Zeewolde |
17,03% |
-76 |
-152 |
-132 |
-132 |
-132 |
|||||||||
Totaal Domein Sociaal |
100% |
-449 |
-894 |
-777 |
-777 |
-777 |
|||||||||
Specifieke opdrachten Programma Bedrijfsvoering |
|||||||||||||||
Ermelo |
30 |
34 |
31 |
31 |
31 |
||||||||||
Harderwijk |
-23 |
45 |
-2 |
-2 |
-2 |
||||||||||
Zeewolde |
261 |
166 |
102 |
102 |
102 |
||||||||||
Totaal Specifieke opdrachten naast uniforme dienstverlening |
268 |
245 |
131 |
131 |
131 |
||||||||||
Specifieke opdrachten Programma Domein Sociaal |
|||||||||||||||
Ermelo |
116 |
-28 |
-29 |
-20 |
-20 |
||||||||||
Harderwijk |
264 |
-87 |
-76 |
-57 |
-57 |
||||||||||
Zeewolde |
192 |
67 |
-44 |
-35 |
-35 |
||||||||||
Elburg |
13 |
-4 |
-3 |
-3 |
-3 |
||||||||||
Nunspeet |
24 |
-3 |
-2 |
-2 |
-2 |
||||||||||
Nijkerk |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||
Oldebroek |
40 |
-4 |
-3 |
-3 |
-3 |
||||||||||
Apeldoorn |
75 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||
Nijmegen |
49 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||
Putten |
23 |
-1 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||
Overige bijdragen |
66 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||
Totaal Specifieke opdrachten naast uniforme dienstverlening |
803 |
-60 |
-157 |
-120 |
-120 |
||||||||||
Totaal generaal |
|||||||||||||||
Ermelo |
-244 |
-826 |
-658 |
-649 |
-650 |
||||||||||
Harderwijk |
-327 |
-1.228 |
-1.041 |
-1.022 |
-1.021 |
||||||||||
Zeewolde |
177 |
-357 |
-412 |
-403 |
-403 |
||||||||||
Overige bijdragen |
803 |
-60 |
-157 |
-120 |
-120 |
||||||||||
Totaal generaal |
409 |
-2.471 |
-2.268 |
-2.194 |
-2.194 |
||||||||||
Onderwerp / Toelichting |
Kredieten (x ⬠1.000) |
Budgetten (x ⬠1.000) |
|||||||||||||
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
||||||
A Programma Bedrijfsvoering |
|||||||||||||||
Investeringen (activa-administratie) |
-135 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
Actualisatie investeringen I&A 2025 |
|||||||||||||||
Oracle 2025 |
65 |
||||||||||||||
Zero Clients vervanging 2025 |
-200 |
||||||||||||||
Technische wijzigingen (programma overstijgend) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
Verrekeningen tussen programma Bedrijfsvoering en Sociaal |
90 |
55 |
55 |
55 |
55 |
||||||||||
Verrekeningen tussen programma Sociaal en Bedrijfsvoering |
-90 |
-55 |
-55 |
-55 |
-55 |
||||||||||
Bestaande gemeentelijke opdrachten (nog te verwerken in de begroting) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
-785 |
-1.714 |
-1.316 |
-1.316 |
-1.316 |
|||||
Effecten CAO 2025 (na inzet stelpost CAO) |
|||||||||||||||
- Loonontwikkeling op basis van CAO (7,5% structureel) |
-895 |
-1527 |
-1118 |
-1118 |
-1118 |
||||||||||
Aanpassing kapitaallasten* |
|||||||||||||||
Oracle 2025 |
13 |
13 |
13 |
13 |
13 |
||||||||||
Dekking Oracle 2025 |
-13 |
-13 |
-13 |
-13 |
-13 |
||||||||||
Besluiten Netwerkdirectie EHZM |
|||||||||||||||
Kosten voor MTO |
25 |
||||||||||||||
Bijdragen EHZ gemeenten |
-14 |
||||||||||||||
Gezamenlijke informele en verbindende bijeenkomsten en activiteiten EHZM |
|||||||||||||||
Nieuwjaarsbijeenkomst |
24 |
||||||||||||||
Bijdragen gemeenten d.m.v. facturering |
-15 |
||||||||||||||
Dekking binnen bestaand budget Regiegroep |
-9 |
||||||||||||||
Summerevent 2025 |
|||||||||||||||
Summerevent 2025 |
55 |
||||||||||||||
Bijdragen gemeenten d.m.v. facturering |
-34 |
||||||||||||||
Dekking binnen bestaand budget Regiegroep |
-21 |
||||||||||||||
Implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer. |
|||||||||||||||
Inzet daadkracht |
23 |
||||||||||||||
Dekking vanuit Woo-budget |
-23 |
||||||||||||||
Beste organisatie idee 2024 |
|||||||||||||||
Budget 'Beste organisatie idee' |
10 |
||||||||||||||
Bijdrage Ermelo, Harderwijk en Zeewolde |
-8 |
||||||||||||||
Dekking binnen begroting Meerinzicht |
-2 |
||||||||||||||
Beste organisatie idee |
|||||||||||||||
Budget 'Beste organisatie idee' |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
||||||||||
Bijdrage Ermelo, Harderwijk en Zeewolde |
-8 |
-8 |
-8 |
-8 |
-8 |
||||||||||
Dekking binnen begroting Meerinzicht |
-2 |
-2 |
-2 |
-2 |
-2 |
||||||||||
Uitbreiding formatie appplicatiebeheer CLO-applicatie |
|||||||||||||||
formatiekosten incidenteel (01-01-2025 t/m 31-12-2025) 0,5fte 2/3 |
43 |
||||||||||||||
Leerlijn voor leidinggevenden en regisseurs van EHZM |
|||||||||||||||
Opleidingsbudget |
42 |
||||||||||||||
Specifieke bijdrage Ermelo, Harderwijk en Zeewolde |
-29 |
||||||||||||||
Dekking binnen begroting Meerinzicht |
-13 |
||||||||||||||
Actieplan Bedrijfscontinuiteitsmangement 2025 |
|||||||||||||||
Het doorontwikkelen van bedrijfscontinuĆÆteit voor EHZM: |
30 |
||||||||||||||
Het doorontwikkelen van crisis-/calamiteitenorganisatie voor EHZM |
35 |
||||||||||||||
Het opleiden, oefenen en trainen van de crisis-/calamiteitenorganisatie |
35 |
||||||||||||||
Structurele jaarlijkse (licentiekosten) lasten |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
||||||||||
Besluiten MT bedrijfsvoering |
|||||||||||||||
Junior communicatieadviseur |
75 |
||||||||||||||
Inzet generatiepactmiddelen |
-75 |
||||||||||||||
Formatie Communicatie |
45 |
47 |
47 |
47 |
47 |
||||||||||
Dekking binnen begroting Meerinzicht |
-45 |
-47 |
-47 |
-47 |
-47 |
||||||||||
Accountantskosten |
|||||||||||||||
Incidentele teruggave accountantskosten 2025 |
-30 |
||||||||||||||
Interne opdrachten |
|||||||||||||||
BUZ Framework tbv Harderwijk, Ermelo, Zeewolde |
10 |
11 |
11 |
11 |
11 |
||||||||||
Ombuigingen besluitvorming Meerinzicht |
|||||||||||||||
29. Voorstel Directie DBV |
-166 |
-166 |
-166 |
-166 |
|||||||||||
32. Accountantskosten |
-37 |
-37 |
-37 |
-37 |
|||||||||||
33. Advieskosten |
-12 |
-12 |
-12 |
-12 |
|||||||||||
50. afschaffen lunches bezwarencommissie JZ |
-1 |
-2 |
-2 |
-2 |
-2 |
||||||||||
53. Maximeren reiskosten commissieleden |
-1 |
-2 |
-2 |
-2 |
-2 |
||||||||||
Overige besluitvorming |
|||||||||||||||
Actualisatie begroting beschermd wonen, aandeel financiƫn |
-22 |
||||||||||||||
Verwerking prognose Bestuursrapportage op lasten en baten |
|||||||||||||||
- Uitkomst lasten prognose Bestuursrapportage |
43 |
||||||||||||||
- Verwerking prognose op budgetten |
-43 |
||||||||||||||
- Uitkomst baten prognose Bestuursrapportage |
-11 |
||||||||||||||
- Verwerking prognose op budgetten |
11 |
||||||||||||||
Onderhanden werk Jaarstukken 2024 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
Onderhanden werk 2025 |
|||||||||||||||
Het onderhanden werk 2024 wordt verwerkt in de budgetten. |
|||||||||||||||
Dit bedrag is via een balansmutatie overgebracht van 2024 naar 2025. |
-1.387 |
||||||||||||||
- Proj. achterstanden Harderwijk (DIV) |
263 |
||||||||||||||
- Doorontw. archief-/inf. beh. DIV |
690 |
||||||||||||||
- oorontw. archief-/inf. beh. DS |
169 |
||||||||||||||
- Arbeidsmarktcommunicatie |
109 |
||||||||||||||
- Inhuur CLO |
27 |
||||||||||||||
- Implementatie P&C Tooling 2024 |
17 |
||||||||||||||
- Sp. Innovatiebudget |
112 |
||||||||||||||
Totaal programma Domein Bedrijfsvoering |
-135 |
0 |
0 |
0 |
0 |
-785 |
-1714 |
-1316 |
-1316 |
-1316 |
|||||
* Meerjarige effecten zijn meegenomen in de meerjarenbegroting 2026-2029 |
|||||||||||||||
- = voordeel |
|||||||||||||||
Kredieten (x ⬠1.000) |
Budgetten (x ⬠1.000) |
||||||||||||||
Onderwerp / Toelichting |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
|||||
B Programma Domein Sociaal |
|||||||||||||||
Technische wijzigingen (programma overstijgend) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
Verrekeningen tussen programma Sociaal en Bedrijfsvoering |
-90 |
55 |
55 |
55 |
55 |
||||||||||
Verrekeningen tussen programma Bedrijfsvoering en Sociaal |
90 |
-55 |
-55 |
-55 |
-55 |
||||||||||
Bestaande gemeentelijke opdrachten |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
-449 |
-894 |
-777 |
-777 |
-777 |
|||||
Effecten CAO 2025 |
-415 |
-693 |
-479 |
-479 |
-479 |
||||||||||
- Loonontwikkeling op basis van CAO (7,5% structureel) |
|||||||||||||||
Minimabeleid 2 fte (aanmelding gemeentelijke kadernota 2025)* |
112 |
||||||||||||||
- Inzet formatie voor afwikkeling aanvragen minimabeleid |
|||||||||||||||
DVO Contractbeheer WMO* |
-73 |
||||||||||||||
- Omzetting Contactbeheer WMO naar specifieke bijdage |
|||||||||||||||
Actualisatie begroting Beschermd Wonen - specifiek via Harderwijk* |
-47 |
||||||||||||||
- Actualisatie begroting Beschermd wonen: specifiek toerekenen loonkosten |
|||||||||||||||
Ombuigingen besluitvorming Meerinzicht |
-20 |
-20 |
-20 |
-20 |
|||||||||||
19. Langere periode vaststelling loonwaardebepaling |
-97 |
-97 |
-97 |
||||||||||||
1. Beƫindigen inhuur securitas voor DS MIZ |
-155 |
-155 |
-155 |
-155 |
|||||||||||
2. Stelposten domein sociaal |
-26 |
-26 |
-26 |
-26 |
-26 |
||||||||||
5. Beƫindigen inkoop Sociale kaarten via Isatis |
|||||||||||||||
Verwerking prognose Bestuursrapportage op lasten en baten |
621 |
||||||||||||||
- Uitkomst lasten prognose Bestuursrapportage |
-621 |
||||||||||||||
- Verwerking prognose op budgetten |
-281 |
||||||||||||||
- Uitkomst baten prognose Bestuursrapportage |
281 |
||||||||||||||
- Verwerking prognose op budgetten |
|||||||||||||||
Onderhanden werk Jaarstukken 2024 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
Onderhanden werk 2025 |
|||||||||||||||
Het onderhanden werk 2024 wordt verwerkt in de budgetten. |
|||||||||||||||
Dit bedrag is via een balansmutatie overgebracht van 2024 naar 2025: |
|||||||||||||||
- Regionaal Expertise Team Jeugd |
23 |
||||||||||||||
- Balansmutatie Onderhandenwerk |
-23 |
||||||||||||||
- Actualisatie Inburgering |
33 |
33 |
-4 |
-4 |
|||||||||||
- Balansmutatie Onderhandenwerk |
-33 |
-33 |
4 |
4 |
|||||||||||
Totaal Programma Domein Sociaal |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
-449 |
-894 |
-777 |
-777 |
-777 |
|||||
- = voordeel |
|||||||||||||||
Onderwerp / Toelichting |
Kredieten (x ⬠1.000) |
Budgetten (x ⬠1.000) |
|||||||||||||
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
2025 |
2026 |
2027 |
2028 |
2029 |
||||||
C Specifieke opdrachten naast uniforme dienstverlening Programma Bedrijfsvoering |
|||||||||||||||
Effecten vanuit halfjaarsrapportage voor de specifieke dienstverlening |
|||||||||||||||
Specifieke bijdragen Gemeente Ermelo |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
30 |
34 |
31 |
31 |
31 |
|||||
Detachering |
15 |
||||||||||||||
Teruggave creditrente |
-74 |
||||||||||||||
Traineeprogramma salarissen |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
||||||||||
Beste organisatie idee 2024 |
3 |
||||||||||||||
Beste organisatie idee |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||||||||
Ontwikkelbudget Netwerkdirectie |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||||||||
Leerlijn voor leidinggevende |
7 |
||||||||||||||
Uitbreiding Sigmax Ermelo |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||
Nieuwjaarsbijeenkomst 2025 |
4 |
||||||||||||||
Summmerevent 2025 |
8 |
||||||||||||||
Notubiz licenties |
33 |
42 |
42 |
42 |
42 |
||||||||||
Door te belasten software I&A |
11 |
||||||||||||||
Juridische medewerker 0,1 fte |
-1 |
-1 |
-1 |
-1 |
-1 |
||||||||||
Communicatie 0,83 FTE |
-3 |
-4 |
-4 |
-4 |
-4 |
||||||||||
PO-functionaris ERM |
-2 |
-3 |
-3 |
-3 |
-3 |
||||||||||
1 FTE Financiƫn |
-4 |
-6 |
-6 |
-6 |
-6 |
||||||||||
Communicatie 1,3 FTE |
-6 |
-8 |
-8 |
-8 |
-8 |
||||||||||
MTO 2026 |
3 |
||||||||||||||
formatiekosten incidenteel (01-01-2025 t/m 01-07-2025) externe inhuur 1/3 |
28 |
||||||||||||||
Specifieke bijdragen Gemeente Harderwijk |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
-23 |
45 |
-2 |
-2 |
-2 |
|||||
Teruggave creditrente |
-166 |
||||||||||||||
Traineeprogramma salarissen |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
||||||||||
uitbreidingsmodule Stembureau-live |
|||||||||||||||
Structurele kosten uitbreidingsmodule Stembureau-live |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||||||||
Beste organisatie idee 2024 |
3 |
||||||||||||||
Beste organisatie idee |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||||||||
Ontwikkelbudget Netwerkdirectie |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||||||||
Leerlijn voor leidinggevende |
14 |
||||||||||||||
Oribi - vervanging en uitbreiding |
|||||||||||||||
Structurele onderhoudsgelden |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
||||||||||
Tijdelijke formatie team communicatie MIZ |
|||||||||||||||
14 uur projectcommunincatieadvies |
39 |
39 |
|||||||||||||
Nieuwjaarsbijeenkomst 2025 |
8 |
||||||||||||||
Summmerevent 2025 |
18 |
||||||||||||||
Door te belasten hardware I&A |
6 |
||||||||||||||
Door te belasten software I&A |
20 |
||||||||||||||
Communicatie med. (Participatie) |
-2 |
-2 |
-2 |
-2 |
-2 |
||||||||||
Catering de Werf |
-3 |
-4 |
-4 |
-4 |
-4 |
||||||||||
PO-functionaris HWK |
-3 |
-5 |
-5 |
-5 |
-5 |
||||||||||
Bodediensten Harderwijk |
-4 |
-6 |
-6 |
-6 |
-6 |
||||||||||
MTO 2026 |
8 |
||||||||||||||
formatiekosten incidenteel (01-01-2025 t/m 01-07-2025) externe inhuur 1/3 |
32 |
||||||||||||||
Specifieke bijdragen Gemeente Zeewolde |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
261 |
166 |
102 |
102 |
102 |
|||||
Teruggave creditrente |
-60 |
||||||||||||||
Detacheringen |
104 |
||||||||||||||
Kwijtschelding belastingen |
|||||||||||||||
Traineeprogramma salarissen |
1 |
||||||||||||||
Inzet 2e trainee |
55 |
56 |
56 |
56 |
56 |
||||||||||
Aanvullende inzet team gebouwenbeheer |
50 |
50 |
50 |
50 |
50 |
||||||||||
Beste organisatie idee 2024 |
3 |
||||||||||||||
Beste organisatie idee |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||||||||
Ontwikkelbudget Netwerkdirectie |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
||||||||||
Leerlijn voor leidinggevende |
8 |
||||||||||||||
Tijdelijke formatie team communicatie MIZ |
|||||||||||||||
22 uur projectcommunincatieadvies |
61 |
61 |
|||||||||||||
Nieuwjaarsbijeenkomst 2025 |
3 |
||||||||||||||
Summmerevent 2025 |
8 |
||||||||||||||
Uitvoeringskosten verstrekking leefgeld ontheemden Oekraine |
|||||||||||||||
- Uitvoeringskosten ontheemden Oekraine |
7 |
||||||||||||||
Communicatie 0,56 fte ZWD |
-1 |
-2 |
-2 |
-2 |
-2 |
||||||||||
0,67 FTE Juridisch medewerker |
-3 |
-5 |
-5 |
-5 |
-5 |
||||||||||
PO-functionaris ZWD |
-2 |
-3 |
-3 |
-3 |
-3 |
||||||||||
MTO 2026 |
3 |
||||||||||||||
formatiekosten incidenteel (01-01-2025 t/m 01-07-2025) externe inhuur 1/3 |
21 |
||||||||||||||
D Specifieke opdrachten naast uniforme dienstverlening Programma Domein Sociaal |
|||||||||||||||
Effecten vanuit halfjaarsrapportage voor de specifieke dienstverlening |
|||||||||||||||
Specifieke bijdragen Gemeente Ermelo |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
116 |
-28 |
-29 |
-20 |
-20 |
|||||
Uitvoeringskosten verstrekking leefgeld ontheemden Oekraine |
|||||||||||||||
- Uitvoeringskosten ontheemden Oekraine |
96 |
||||||||||||||
Wet Inburgering |
|||||||||||||||
- Actualisatie bijdrage uitvoeringskosten Inburgering |
-10 |
-27 |
-25 |
-16 |
-16 |
||||||||||
Versterken beleidsmatige samenwerking EHZM |
|||||||||||||||
Het bevorderen van de beleidsmatige samenwerking vraagt inzet op diverse niveaus; van verbinding tussen collegaās EHZM breed tot het realiseren van een duidelijke samenwerkingsstructuur waarin rollen en taken helder zijn. Naar aanleiding van de evaluatie vindt ook in 2025 en 2026 extra inzet plaats. |
7 |
4 |
|||||||||||||
Regionale uitvoeringstaken |
|||||||||||||||
- Contractbeheer WMO |
15 |
||||||||||||||
- Bedrijfsbureau Jeugd |
11 |
||||||||||||||
- Uitvoering JOR |
-1 |
-1 |
-1 |
-1 |
|||||||||||
- Uitvoering Beschermingstafel |
1 |
1 |
1 |
1 |
|||||||||||
- Uitvoering Leerplicht |
-3 |
-5 |
-4 |
-4 |
-4 |
||||||||||
Sociaal team Ermelo |
|||||||||||||||
- inzet klantmanagement sociaal team Ermelo |
22 |
||||||||||||||
- bijdrage via Welzijn Ermelo |
-22 |
||||||||||||||
- bijdrage via Welzijn Ermelo |
|||||||||||||||
Specifieke bijdragen Gemeente Harderwijk |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||
Uitvoeringskosten verstrekking leefgeld ontheemden Oekraine |
|||||||||||||||
- Uitvoeringskosten ontheemden Oekraine |
53 |
||||||||||||||
Wet Inburgering |
|||||||||||||||
- Actualisatie bijdrage uitvoeringskosten Inburgering |
-18 |
-45 |
-38 |
-19 |
-19 |
||||||||||
Versterken beleidsmatige samenwerking EHZM |
|||||||||||||||
Het bevorderen van de beleidsmatige samenwerking vraagt inzet op diverse niveaus; van verbinding tussen collegaās EHZM breed tot het realiseren van een duidelijke samenwerkingsstructuur waarin rollen en taken helder zijn. Naar aanleiding van de evaluatie vindt ook in 2025 en 2026 extra inzet plaats. |
7 |
4 |
|||||||||||||
Inzet kwaliteitsmedewerker Jeugd |
|||||||||||||||
Kwaliteitsmedewerker Jeugd |
120 |
||||||||||||||
Detachering inzet Procesregisseur Jeugd & Veiligheid |
|||||||||||||||
- Inzet Procesregisseur Jeugd & Veiligheid |
30 |
||||||||||||||
Regionale uitvoeringstaken |
|||||||||||||||
- Contractbeheer WMO |
27 |
||||||||||||||
- Bedrijfsbureau Jeugd |
17 |
||||||||||||||
- Uitvoering JOR |
-1 |
-1 |
-1 |
-1 |
|||||||||||
- Beschermd wonen |
57 |
||||||||||||||
- Uitvoering Beschermingstafel |
-1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||
- Uitvoering Leerplicht |
-6 |
-11 |
-10 |
-10 |
-10 |
||||||||||
Doorstroompunt (RMC) |
|||||||||||||||
- Actualisatie Rijksbijdrage Doorstroompunt (CAO) |
-22 |
-35 |
-28 |
-28 |
-28 |
||||||||||
- RVU voormalig personeel |
27 |
21 |
|||||||||||||
- Bijdrage vanuit voorziening voormalig personeel |
-27 |
-21 |
|||||||||||||
Specifieke bijdragen Gemeente Zeewolde |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
192 |
67 |
-44 |
-35 |
-35 |
|||||
Uitvoeringskosten verstrekking leefgeld ontheemden Oekraine |
|||||||||||||||
- Uitvoeringskosten ontheemden Oekraine |
13 |
||||||||||||||
Wet Inburgering |
|||||||||||||||
- Actualisatie Inburgering |
-9 |
-21 |
-19 |
-10 |
-10 |
||||||||||
Versterken beleidsmatige samenwerking EHZM |
|||||||||||||||
Het bevorderen van de beleidsmatige samenwerking vraagt inzet op diverse niveaus; van verbinding tussen collegaās EHZM breed tot het realiseren van een duidelijke samenwerkingsstructuur waarin rollen en taken helder zijn. Naar aanleiding van de evaluatie vindt ook in 2025 en 2026 extra inzet plaats. |
7 |
4 |
|||||||||||||
Regionale uitvoeringstaken |
|||||||||||||||
- Contractbeheer WMO |
13 |
||||||||||||||
- Bedrijfsbureau Jeugd |
9 |
||||||||||||||
- Uitvoering Leerplicht |
-2 |
-5 |
-4 |
-4 |
-4 |
||||||||||
Toegang Jeugd Zeewolde |
|||||||||||||||
- Actualisatie bijdrage Toegang Jeugd (prijs en loonindexatie) |
-31 |
-56 |
-46 |
-46 |
-46 |
||||||||||
- Inzet bij AZC |
23 |
||||||||||||||
- Inzet Brede toegang Zeewolde |
103 |
103 |
|||||||||||||
- Inzet PGA |
16 |
42 |
25 |
25 |
25 |
||||||||||
Beleidscapaciteit Invlechting Beschermd wonen en Maatschappelijke opvang |
|||||||||||||||
De incidentele inzet voor invlechting van BW/MO is gekoppeld aan de overgang en |
50 |
||||||||||||||
daarmee verlengt. In afstemming met de gemeente Zeewolde worden de |
|||||||||||||||
meerkosten meegenomen in deze bestuursrapportage. |
|||||||||||||||
Specifieke bijdragen Buiten EHZ om |
|||||||||||||||
Gemeente Elburg |
|||||||||||||||
- Contractbeheer WMO |
13 |
||||||||||||||
- Bedrijfsbureau Jeugd |
5 |
||||||||||||||
- Uitvoering JOR |
-1 |
-1 |
-1 |
-1 |
-1 |
||||||||||
- Uitvoering beschermingstafel |
-1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||
- Uitvoering Leerplicht |
-3 |
-4 |
-3 |
-3 |
-3 |
||||||||||
13 |
-4 |
-3 |
-3 |
-3 |
|||||||||||
Gemeente Nunspeet |
|||||||||||||||
- Contractbeheer WMO |
16 |
||||||||||||||
- Bedrijfsbureau Jeugd |
11 |
||||||||||||||
- Uitvoering beschermingstafel |
2 |
2 |
2 |
2 |
|||||||||||
- Uitvoering Leerplicht |
-3 |
-5 |
-4 |
-4 |
-4 |
||||||||||
24 |
-3 |
-2 |
-2 |
-2 |
|||||||||||
Gemeente Oldebroek |
|||||||||||||||
- Contractbeheer WMO |
13 |
||||||||||||||
- Inzet Programmamanager Jeugd |
24 |
||||||||||||||
- Bedrijfsbureau Jeugd |
8 |
||||||||||||||
- Uitvoering JOR |
-1 |
-1 |
-1 |
-1 |
-1 |
||||||||||
- Uitvoering beschermingstafel |
-1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
||||||||||
- Uitvoering Leerplicht |
-3 |
-4 |
-3 |
-3 |
-3 |
||||||||||
40 |
-4 |
-3 |
-3 |
-3 |
|||||||||||
Gemeente Putten |
|||||||||||||||
- Contractbeheer WMO |
13 |
||||||||||||||
- Bedrijfsbureau Jeugd actualisatie deelname + CAO |
13 |
||||||||||||||
- Uitvoering beschermingstafel |
3 |
3 |
3 |
3 |
|||||||||||
- Uitvoering Leerplicht |
-3 |
-4 |
-3 |
-3 |
-3 |
||||||||||
23 |
-1 |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||
Gemeente Nijkerk |
|||||||||||||||
Toezichthouder Wmo |
7 |
||||||||||||||
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||
Gemeente Apeldoorn |
|||||||||||||||
- Coordinator Toekomsttuinen Jeugd |
75 |
||||||||||||||
- Inzet verantwoording ESF subsidie (CAO) |
-2 |
-2 |
-2 |
-2 |
|||||||||||
- Inzet klantmanagement Sluitende Inclusie - ESF subsidie via subsidiebureau |
146 |
152 |
152 |
||||||||||||
75 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||
Gemeente Nijmegen |
|||||||||||||||
- BOEG gelden voor inzet Experts Regionaal Expertise Team (Jeugd) |
49 |
||||||||||||||
49 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||
Overige bijdragen |
|||||||||||||||
- Voor verschillende personen in de organisatie is er compensatie vanwege verzuim door zwangerschap. |
44 |
||||||||||||||
- Stichting Welzijn Ermelo (inzet klantmanagement) |
22 |
||||||||||||||
66 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||
Specifieke bijdragen Buiten EHZ om |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
443 |
138 |
142 |
-10 |
-10 |
|||||
Totaal Specifieke opdrachten naast uniforme dienstverlening |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.283 |
335 |
124 |
9 |
9 |
|||||
Totaal generaal |
-135 |
0 |
0 |
0 |
0 |
49 |
-2.273 |
-1.969 |
-2.084 |
-2.084 |
|||||