De informatievoorziening sluit aan op de informatiebehoefte van de brongemeenten
- De rapportages van de zorgkosten Sociaal domein vanuit Meerinzicht zijn afgestemd op de sturings- en informatiebehoefte van de gemeente (verantwoorden, monitoren en sturen).
- We leveren twee keer per jaar de monitor sociaal domein op, waardoor we inzicht bieden in de voortgang in het sociaal domein op basis van de opgaven en bijbehorende strategische- en beleidsdoelen uit de Nota Sociaal Domein.
- De uitkomsten van de doorlopende cliëntervaringsonderzoeken leiden tot leren en verbeteren in beleid en uitvoeringspraktijk.
De rapportages over de zorgkosten in het Sociaal Domein zijn afgestemd op de sturings- en informatiebehoefte van de gemeenten (verantwoorden, monitoren, sturen). Twee keer per jaar leveren we de Monitor Sociaal Domein op, waarmee we inzicht geven in de voortgang op basis van de opgaven en strategische doelen uit de Nota Sociaal Domein. De herijkte rapportage zorgkosten sluit hierbij aan en is opgebouwd langs de leidende principes en opgaven.
De uitkomsten van de cliëntervaringsonderzoeken dragen bij aan leren en verbeteren in beleid en uitvoering. Vanaf medio 2025 krijgen deze onderzoeken een continu karakter met een live dashboard, waardoor we sneller kunnen bijsturen op basis van actuele inwonerervaringen.