Ontwikkelen van een (digitale) serviceorganisatie
Speerpunt blijft om de (digitale) service en dienstverlening extern en intern verder te ontwikkelen. Voor de interne
dienstverlening wordt het huidige serviceportaal (SSP) verder uitgebouwd en worden er aanvullende vakgebieden
toegevoegd. Op deze wijze blijft de dienstverlening aan ca. 1.100 medewerkers digitaal beschikbaar en bereikbaar met
een duidelijk voorportaal en wordt de backoffice ingericht om alle binnenkomende meldingen en verzoeken zo efficiënt
mogelijk af te handelen. Uitgangspunt voor de dienstverlening is het zogenaamde "Click-Call-Face" principe, waarbij
medewerkers "verleid" worden eerst digitaal hun ondersteuningsvraag in te dienen. Lukt dat niet dan bellen en lukt dat
niet, worden mensen persoonlijk benaderd. Gestreefd wordt naar de verhoudingen 60/30/10 ten aanzien van deze
kanalen om een optimale dienstverlening te leveren.
Domein bedrijfsvoering heeft een digitale service organisatie voor haar interne klanten ingericht. De diverse afdelingen ontsluiten hun diensten via het Self Service Portal (SSP). Elke afdeling heeft daarbij (binnen het afgesproken 'click-call-face' principe) eigen keuzes gemaakt. De ene afdeling kan direct worden gebeld terwijl een andere afdeling telefonisch niet bereikbaar is en vragen alleen schriftelijk beantwoordt. Voor de eindgebruiker is het niet altijd duidelijk waarom er zulke verschillende keuzes zijn gemaakt. N.a.v. de uitkomsten van het interne tevredenheidsonderzoek 2025 wordt bekeken of een evaluatie van de opzet van de digitale service organisatie wenselijk of noodzakelijk is.